Over ons

Bij Moai tandzorg staat een team van professionals voor u klaar om u de zorg te bieden die u verdient. Wij doen er alles aan om, samen met u, uw gebit en mondgezondheid in optimale conditie te krijgen en te houden. Moai voor elkaar.

Wij nemen ook uw en onze veiligheid heel serieus. Daarom werken wij volgens alle geldende richtlijnen op het gebied van mondzorg, infectiepreventie, stralingspreventie en dossierveiligheid. Uw gegevens zullen nooit zonder toestemming aan derden worden verstrekt of openbaar worden gemaakt (ISO 9001 certificering). In onze privacy verklaring leest u meer over hoe wij omgaan met uw persoonsgevens.

Moai geregeld

  • Wij hebben alles in huis om het hele pakket aan mondzorg te leveren: tandarts, mondhygiënistes, tandprotheticus en de beste assistentes.
  • Wij werken met alleen de beste materialen, apparatuur en technieken. Bij ons komt u geen grijze randjes langs kroonranden of grijze vullingen tegen. Wij gaan voor echt en bljvend moai. Zelfs onze tijdelijke voorzieningen zijn moai!
  • Wij bieden u de meest moderne mondzorg in een prachtig monumentaal pand.
  • Bij ons krijgt u de zorg die u verdient. En als uw afspraak daarom wat uitloopt, doen we daar niet moeilijk over. Door onze flexibele en goed ontwikkelde manier van plannen en organiseren hoeven andere bezoekers niet te wachten.

Bij Moai tandzorg nemen we kwaliteit heel serieus. We leveren elke dag weer de best mogelijke zorg en doen dit uiteraard volgens alle richtlijnen en diplomering.

  • BIG-geregistreerd
  • Lid van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT)
  • ISO 9001 gecertificeerd
  • Aangesloten bij het Kwaliteitsregister van Tandartsen (KRT)
  • Lid van de Algemene Nederlandse Tandartsenbond (ANT)
  • Erkend leerbedrijf voor het ROC

Wat vinden anderen van Moai Tandzorg?

Super team, erg vriendelijk. Weten echt wat tandheelkunde inhoudt. Echt een aanbeveling.

Mocht je angst hebben voor de tandarts, dan raadt ik deze praktijk ten zeerste aan!

Zit normaal gesproken bij een andere praktijk. Door kapotte vulling hier naar doorverwezen. Duidelijke communicatie en erg prettig en snel ontvangen. Tandarts zegt wat hij doet en doet wat hij zegt.

Tarieven

De tarieven van tandartsen en mondhygiënisten worden landelijk door de overheid vastgesteld. Op de tarievenlijst staan de tarieven voor elke prestatie met de daarbij behorende code. Met deze code kunt u op uw zorgpolis controleren of uw verzekeraar een behandeling (deels) vergoedt. Om inzicht te krijgen in de techniekkosten kunt u dit overzicht raadplegen.

Handig om te weten is dat wij gebruik maken van Zorgsom. Dit is een programma dat in een paar muisklikken berekent hoeveel de zorgverzekeraar (mits u een aanvullende tandartsvergoeding heeft) vergoed, hoeveel er al vergoedt is en wat eventueel uw eigen bijdrage is. Op deze manier hoeft u zelf niets meer uit te zoeken maar doen wij dit voor u. Wel zo moai.

Betalingen
Omdat wij ons liever bezig houden met u in plaats van facturen hebben wij onze facturering uitbesteed aan Infomedics. Zij declareren de nota’s eerst bij de zorgverzekeraars alvorens u de factuur van hen toegestuurd krijgt.

Veel gestelde vragen

Waarom vinden jullie foto’s zo belangrijk?

Met het blote oog zie je veel maar niet alles. Verborgen gaatjes, ontstekingen in de kaak, botafbraak, etc. kun je alleen op een foto ontdekken. Op deze manier kan er in een eerder stadium iets aan worden gedaan voordat het te laat is.

Ik vind het erg spannend om naar de tandarts te gaan. Hoe gaan jullie daar mee om?

Wij kunnen natuurlijk wel zeggen dat u niet bang hoeft te zijn, maar het liefst laten wij u het zelf ervaren. Wij begrijpen uw gevoel en helpen u graag. Wij nemen de tijd op u op uw gemak te stellen en uw vragen te beantwoorden. We vertellen bij elke handeling wat we doen, zodat u weet waar u aan toe bent. En wilt u even pauze? Geen probleem.

Wanneer ik mijn tanden poets dan bloedt mijn tandvlees altijd. is dat normaal?

Nee, dat is niet normaal. Wel komt het heel veel voor. Bloedend tandvlees wil zeggen dat uw tandvlees ontstoken is. Gezond tandvlees bloedt niet! Bespreek dit probleem met een van onze preventie assistentes, zij kunnen u er mee helpen.

Bij mijn huidige tandarts heb ik naast stress voor de behandeling ook nog parkeerstress. Waar kan ik parkeren?

Dit hebben wij moai geregeld! Wij beschikken over ruime parkeergelegenheid op eigen terrein. Dus geen gedoe met parkeergeld, blauwe kaarten of het vinden van een parkeerplek.

Ik heb een vraag over mijn rekening. Bij wie kan ik terecht?

Eerlijk is eerlijk: wij zijn bij Moai tandzorg liever bezig met u dan met onze facturen. Daarom besteden wij de facturering uit aan Infomedics. Waarschijnlijk vindt u hier het antwoord op uw vraag. Denkt u toch onze hulp nodig te hebben? Bel ons gerust en we helpen u graag.

Ik ben zwanger, moet ik dan vaker naar de tandarts?

Vroeger was het gezegde: “elk kind kost een tand bij de moeder”. Dat is gelukkig niet meer zo. Wel is het zo dat tijdens uw zwangerschap uw tandvlees sneller ontstoken raakt en makkelijker bloedt. Om dat te voorkomen is het belangrijk om vaker naar de preventie assistente te gaan.

Bij mijn huidige tandarts lopen de behandelingen altijd uit en moet ik altijd lang in de wachtkamer wachten. Is dat bij jullie ook zo?

Nee, liever niet. Uw tijd is voor ons belangrijk, u heeft meer te doen dan alleen naar de tandarts te gaan. Door ons zeer professionele planningsysteem zijn wij in staat om vrijwel iedereen op de afgesproken tijd te helpen. Vooropgesteld dat ook iedereen op tijd op de afgesproken tijd aanwezig is. Door onvoorziene omstandigheden kan een afspraak altijd uitlopen. Wij doen er alles aan dit te voorkomen maar indien dit aan de orde is, berichten wij u zo spoedig mogelijk.

Ik wil me graag inschrijven bij Moai tandzorg. Kan dat?

Wanneer u zich bij ons in de praktijk wilt laten inschrijven, neemt u dan telefonisch contact met ons op.  Zo kunnen we de mogelijkheden bespreken.

Klachtenregeling voor patiënten

De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts. U waarschijnlijk ook. Desondanks kan het een keer voorkomen dat u vindt dat u verkeerd of onzorgvuldig bent geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u iets met die onvrede doet. Doe uw mond open en laat het ons dan weten, wij kunnen leren van elke klacht en zullen het probleem zo goed mogelijk oplossen. Meestal lost dit al veel onduidelijkheden op. Mochten we er samen niet uitkomen dan kunt u een stapje verder gaan en telefonisch advies en informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP)

Advies van het TIP

Als u er samen niet uitkomt kunt u telefonisch advies en informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP, tel: 0900 20 25 012, € 0,90 per gesprek). Het TIP is opgericht door de beroepsorganisatie van uw tandarts, de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT). De afhandeling verschilt per situatie. De TIP-medewerker kan u verder adviseren. TIP raadt soms aan uw probleem per brief aan de KNMT voor te leggen.